Amerykański pokerzysta poinformował o pierwszych rozwiązaniach, które zostaną zastosowane w Run It Once Poker. Phil Galfond nie boi się odważnych decyzji.
Gdy w 2016 roku Amerykanin ogłosił, że zamierza uruchomić pokerroom online wiele osób mu kibicowało, ale równie wiele nie dawało szans. Jednak po dwóch latach prac projekt zaczyna nabierać realnych kształtów. Niedawno Galfond zapowiedział, że Run It Once Poker zostanie uruchomione latem tego roku. W pierwszym etapie będą oferowane tylko gry cashowe. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Teraz poznajemy pierwsze szczegóły nt. rozwiązań, które znajdą zastosowanie w RIO Poker. W nowym wpisie na blogu Phil Galfond poinformował, w jaki sposób zamierza stworzyć lepsze środowisko do gry dla rekreacyjnych pokerzystów.
HUD
,,HUD-y nie będą dozwolone na Run It Once Poker” – pisze na początku Galfond. I wyjaśnia: ,,Nie uważam, że jest coś złego w dopuszczeniu HUD-ów lub graniu za ich pomocą (na stronach, które na to pozwalają). Ja lubię używać HUD-ów. Uważam, że dodaje to interesującego wymiaru do gry, szczególnie w grach heads-up lub short-handed przeciwko trudnym rywalom. Uważam, że HUD-y oferują fantastyczny sposób nauki gry. (…)
Z biegiem czasu, przewaga, która mieli zawodowcy nad graczami rekreacyjnymi ciągle rosła. Nasze rozumienie gry zwiększa się z każdym rokiem, a nowi gracze nie są coraz lepsi. HUD-y, które również się rozwijają, tylko powiększają tę lukę. Zawodowiec może powiedzieć ,,Wspaniale. To więcej pieniędzy dla mnie”. Problem w tym, że większość przegrywających graczy ma skończoną ilość pieniędzy, które jest gotować przegrać w pokerze” – pisze Galfond.
Jak dodaje, HUD-y zwiększają przewagę informacyjną zawodowych graczy i pomagają im namierzać rekreacyjnych graczy, a także szybciej wychwytywać ich błędy. W jego ocenie, gdy gracz rekreacyjny wejdzie np. na Twitch i zobaczy zawodowca, który gra z użyciem rozbudowanego HUD-a, może się zniechęcić do rywalizacji, skoro poker wygląda na tak skomplikowaną grę.
Kolejna rzecz to zwiększanie przydatności HUD-ów za pomocą tzw. dataminingu, co jest zabronione, ale pokerroomy online nie potrafią tego skutecznie wyegzekwować. Datamining także powiększa przewagę zawodowców.
W dalszej części swojego tekstu Galfond pisze, że ,,przez długi czas uważałem, że HUD-y powinny być dozwolone”. Wynikało to z jego wiary w zasadę, że za nieetyczne zachowanie części graczy w kwestii takich programów nie powinno karać się tych, którzy grają zgodnie z zasadami. Jednak ,,nie wierzę, że istniejące strony potrafią efektywnie zakazać HUD-y”. I dodaje: ,,Pomyślałem, że kolejna zasada słaba do wyegzekwowania (jak zakazywanie tzw. multi-accountingu i dataminingu) byłaby ogromnym błędem”.
Podczas prac nad RIO Poker Galfond i jego zespół doszli do wniosku, że jeśli da się efektywnie zakazać HUD-ów, powinno to być wprowadzone. Jeśli nie da się tego zrobić, to powinny być dozwolone. Aby maksymalnie utrudnić używanie HUD-ów zdecydowano się na kilka poniższych rozwiązań.
Przypadkowe nicki
,,Gdy dołączysz do stołu gry na Run It Once Poker, to przypadkowo zostanie przypisany ci alias w postaci imienia i pierwszej litery jakiegoś nazwiska. Dla tych, którzy znają anonimowe stoły z innych stron, to jest nasza wersja. Jest tu więcej podobieństw niż różnic. Dokonaliśmy zmiany tam, gdzie uważamy, że doprowadzą one do większej zabawy i angażowania w grę, co było naszym największym zarzutem wobec innych anonimowych rozwiązań. Na RIO Poker rywale będą posiadać imiona zamiast numerów” – czytamy. Galfond dodaje, że jeśli zawodnik, który będzie miał przypisany alias np. ,,Simon T” odejdzie od stołu, a następnie do niego powróci, to nadal będzie to ten sam gracz. ,,Te aliasy są bardziej jak tymczasowe dane identyfikacyjne niż zbiór numerów bez twarzy” – stwierdza.
Dzięki wprowadzeniu anonimowości przy stołach, RIO Poker rozwiązuje kilka problemów. Nie będzie możliwy datamining i bumhunting, informacje o wynikach nie będą publicznie rozpowszechniane, ponieważ będą bezwartościowe. Galfond stwierdza, że powyższe rozwiązanie eliminuje ok. 60 procent przewagi, jaką dawały HUD-y. Wszelkie informacje nt. gry rywali będą wartościowe tak długo, jak długo będą siedzieć przy jednym stole. ,,Każdy nowy stół to świeży start” – czytamy. Wszyscy gracze będą otrzymywać historię rozdań 24 godziny po ich rozegraniu. Karty wszystkich graczy będą w niej odkryte.
Galfond przyznaje, że podczas prac nad RIO Poker dyskutowano m.in. nad wbudowanie HUD-a w oprogramowanie pokerroomu, który zawierałby podstawowe statystyki. Jednak po rozważeniu zalet i wad (gdyby był automatycznie włączony, to część amatorów mogłaby się przestraszyć takiego rozwiązania, widząc wiele liczb na ekranie i nie wiedząc, co z tym zrobić. Gdyby był opcją, to część graczy mogłaby nie wiedzieć, że mogą z niej skorzystać) takiego rozwiązania zrezygnowano z niego.
Dynamiczne awatary
RIO Poker zdecydowało się na wprowadzenie dynamicznych awatarów, które będą wyświetlane przy każdym graczu. Najlepiej wyjaśnia to poniższa grafika. Awatar po lewej pojawi się, gdy gracz nie będzie rozgrywać zbyt dużej liczby rozdań. Środkowy awatar, gdy gracz będzie wykazywać się agresywnymi zagraniami. Awatar po prawej, gdy warto przygotować się na żetony rywala. Jak tłumaczy Galfond ,,amator nie wie, co oznaczają statystyki VPIP 14% / PFR 10% / 3B 1.5%, ale będą wiedzieć, co to [awatary] oznacza”. Różni rywale będą widzieć różne odmiany awatarów innych graczy, w zależności od dynamiki, jaka między nimi panuje. Jest to więc podobne do HUD-ów, gdy różni gracze mają różne statystyki nt. tego samego rywala.
W ostatniej części wpisu Galfonda czytamy: ,,Uważamy, że dynamiczne awatary i aliasy zredukują efektywność HUD-ów o ok. 90 procent i dostarczą informacje tym graczom, którzy zwykle ich nie mają. Razem z zapobieganiem, wykrywaniem i karaniem, uważamy, że mamy efektywny sposób, aby wymusić brak HUD-ów, co przybliży nas do równych warunków gry, które są naszą aspiracją. Uważamy, że czynimy nasze gry bardziej sprawiedliwe, w sposób, który coś dodaje, zamiast zabierać z doświadczenia płynącego z gry”.
_____
Obserwuj PokerGround na Twitterze
Zobacz także: Chris Moneymaker: Moja historia dała nadzieję innym
_____